Vilka vi är

Som Pingstförsamlingen på Åland är vi en del av både den världsvida pingströrelsen men också mera lokalt här i Norden en del av den finlandssvenska pingströrelsen FSP. Som en kyrka bekänner vi oss till den klassiska kristna tron där Jesus Kristus är den levande Gudens Son, frälsaren som har dött och uppstått för varje människa.

Pingstförsamlingen på Åland firar snart 90 år som kyrka. Till Åland kom Pingstbudskapet på 1930-talet genom kringresande predikanter och evangelister. Detta resulterade i att en liten bönegrupp bildades 1933. Så småningom mognade tanken fram att bilda en lokal församling vilket också gjordes den 19 april 1934 med 17 personer.  Idag har vi vuxit och vår gemenskap består av många barn och unga familjer blandat med äldre.

Som församling vill vi vara en kyrka med stort hjärta för människor. Här vill vi skapa en mötesplats för barn och unga, gamla och medelålders där Jesus får vara i centrum och där hans kärlek, förmåga och kraft får beröra och förvandla på livets alla områden. Vi firar gudstjänst varje söndag kl. 11.00 och möts regelbundet under veckan för bön och i hemgrupper, välkommen!

lovsang_edited.jpg